Eczema. Afecțiune cutanată alergică. Cauze. Tipuri de eczeme

Eczema este o afecțiune cutanată alergică. Ea poate fi acută sau cronică și se caracterizează prin zone roșii supraînălțate de vezicule mici lichidiene deosebit de pruriginoase.

pruriginos – mâncărime intensă a pielii

Pentru un tratament corect este nevoie de un consult specializat.

Cauze

Dacă e să vorbim despre factorii specifici ai eczemei, nu ar fi realist. Din toate cercetările și experiența dermatologică acesta poate apărea ca urmare a unor a unui mixt de factori ereditari cu factori de mediu, externi. Nici un pacient diagnosticat cu eczemă nu se aseamănă cu altul.

Cei mai predispuși la eczemă sunt copii🧒👧. În special aceeia a căror părinți suferă sau au suferit de o afecțiune atopică. Incidența crește la copii atunci când ambii părinți au o afecțiune atopică.

Dar, să nu lăsăm deoparte și factorii de mediu. Cei mai frecvenți factori care produc eczeme sunt:
➡️Iritanți: săpunuri,🚿🛁 detergenți, șampon, dezinfectanți, sucul de la diferite fructe, diverse alimente ( carne sau legume)
➡️Alergeni: praf, acarieni, animale🐕🐈, polen🌼, mucegai și mătreața
➡️Microbi: bacterii (stafilococ auriu), virusuri, sau diverse ciuperci ale pielii
➡️Temperatura: căldura, 🌞umiditatea prea mare sau prea scăzută, transpirația rezultată în urma activităților fizice
➡️Alimente: produse lactate🍊🥚🍩🥛, ouă, nuci și semințe, produse cu soia sau grâu
➡️Stresul😵: nu cauzează eczema, dar poate acccentua simpomatologia.
➡️Hormonali: de cele mai multe ori în cazul femeilor, datorită modificărilor horminale date de sarcină, menstră
Pentru a elimina acești factori și pentru un diagnostic corect este necesară o vizită la medicul de familie👩‍⚕️, iar dacă acesta recomandă la medicul dermatolog.
Amânarea unui diagnostic la timp și corect amplifică simptomatologie și creează disconfort.

Eczema nu este o afecțiune contagioasă.

Eczema – tipuri

Eczemele apar doar în anumite părți ale corpului și sunt caracterizate prin următoarele simptome: apariția de plăci roșii, inflamate delimitate neclar, uscăciune, mâncărime, vezicule (bășici minuscule), care se pot sparge și scurge, exfoliere, schimbarea noaței pielii.

În funcție de motivul apariției ei, putem clasifica eczemele în trei mari categorii:
➡️Eczema atopică – numită și dermatită atopică. este prezentă la persoanele predispuse ereditar la alergii. Cel mai frecvent o întâlnim la sugari.
➡️Eczema alergică sau dermatita de contact. Apare de regulă după o perioadă în care pacientul intră în contact regulat cu o substanță alergenă.
➡️Eczema prin sensibilizare internă, apare în urma unor focare infecțioase care pot declanșa apariția unor erupții la nivelul pielii.
Iritarea prin scărpinare a eczemelor duce la amplificarea simpomelor.
‼️De reținut: fiind o afecțiune acută sau cronică, este necesar consultul  medicului dermatolog pentru a se stabili cauza, dar în special un tratament corect.

Eczema este o afecțiune dermatologică cutanată, alergică.